Óratervek

Megnyílt az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a TÁMOP 3.1.1. projekt keretében készített és további fejlesztés alatt álló, tantárgyi implementációt segítő honlapja. Ezen a szakmai háttéranyagok mellett óraterv-javaslatok is találhatók.
http://www.ofi.hu/oravazlat-0

1. évfolyam
Témák: Ilyen vagyok, Önkifejezés (Képmelléklettel), Szokások, Szomszédaink (Képmelléklettel), A mi vidékünk, Utak, Jó és rossz

2. évfolyam
Témák: Érzelmeim (Képmelléklettel), Jóvátétel, A családom és én, Lakóhelyünk óvása, Szomszédaink, A környezet tisztelete, Tér és idő

3. évfolyam
Témák: Tulajdonságaim, Az egyén és a közösség tudása, A csoport tulajdonságai, Mindenki másképp látja, Tárgyak régen és most (Képmelléklettel), Nevezetes épületek, Valóság és képzelet

4. évfolyam
Témák: Állapotok, érzések kifejezése, Megbántás, sértődés, Iskolai szabályok, Előítélet, Lakóhelyi örökségünk, Születés

5. évfolyam
Témák: Egészség, Barátság, Kommunikáció (Képmelléklettel), Kiközösítés, Közösségi oldalak, A média hatásai, Megismerés

6. évfolyam
Témák: Ép lélek (Képmelléklettel), Fogyatékosság, Barátság, Családi konfliktus, A gyermekek jogai, Az ökológiai lábnyom, Mítoszok

7. évfolyam
Témák: Tények és értékek, Vonzódás, Generációk (Képmelléklettel), Jólét, elégedettség, szegénység, A kereszténység

8. évfolyam
Témák: Önvizsgálat, önnevelés, Párkapcsolatban, Szabadság – Út a vadonba (ppt-vel), Európa, Tanult tehetetlenség, Szabadság a Bibliában

Óratervek és általános támogató anyag a kísérleti OFI tankönyvekhez az OFI honlapján

5. évfolyam
Támogató pedagógiai anyag az Erkölcstan 5. kísérleti tankönyvhöz
1. Bevezetés
2. Egyedül nem megy – 1. fejezet
3. Egyedül nem megy – 2. fejezet
4. A legszorosabb kapcsolatok: a család – 1. fejezet
5. A legszorosabb kapcsolatok: a család – 2. fejezet
6. Vannak-e céljaid? 1. fejezet
7. Vannak-e céljaid? – 2. fejezet
8. A megértés
9. A párbeszéd
10. A konfliktus
11. A barátság
12. A kapcsolat
13. Mi és ők – összefoglalás
14. Az emberi élet lépcsőin
15. Barátságban az állatokkal

6. évfolyam
Támogató pedagógiai anyag az Erkölcstan 6. kísérleti tankönyvhöz
1. Bevezetés
2. Jó másoknak adni
3. Egyenlők és egyenlőbbek
4. Mi és ők
5. Hová tartozol? I.
6. Hová tartozol? II.
7. Vallási közösségek
8. Ahogy több a gazdag, egyre kevesebb a szegény
9. Szegény gazdagok – gazdag szegények
10. Összetartó erő vagy érzéketlenné tevő felület? – 1.
11. Összetartó erő vagy érzéketlenné tevő felület? – 2.
12. Együtt itthon a Kárpát-medencében
13. Mi és ők – összefoglalás
14. Kíváncsiság és megismerés
15. Magyar marslakók

A Sapientia Főiskola honlapján óratervek is találhatók
Alsó tagozat
Felső tagozat
Középiskola

Az Amnesty International foglalkozástervei általános iskolásoknak
Te, én, mi és az emberi jogok

Óratervek, egyben az óra lezajlásáról is jegyzetek a Konstruktív konfliktuskezelés témájában az ofoe.hu-n. Egyben minta a pedagógus óravezetési kommunikációjára.
Tanmenet (az oldal alján a foglalkozások linkjei)

A sulinet.hu weboldalon megtalálhatók (voltak) a “Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák” terület 1-12. évfolyamokra korábban, magas szintű szakmai munkával részletesen kidolgozott pedagógiai csomagok egy része. A “Modulleírások” teljes óraterveket tartalmaznak!
http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/4_szocialis/
A Szociális és életviteli kompetenciák fejlesztése programcsomag
jelenleg megtalálható a Szabad Iskolákért Alapítvány honlapján. http://www.kooperativ.hu/szocialiskompetenciak

Drámapedagógiai foglalkozások tervezete
Dobai Eszter: Másnaposok, Varga Izabella: Viima
DRÁMAPEDAGÓGIAI MAGAZIN /48. (2014/2. sz.)

Barankovics István Alapítvány kiadványai:
Innovatív módszertani megoldások a fiatalok társadalmi szerepre való felkészítésében

Általános iskolai és középiskolai tematikus tervek

Feladatajánlók az Igazgyöngy Alapítványi Iskolától
Bár nem a vizuális nevelés a fő célunk, különösen alsó tagozaton sokszor javaslunk levezetőnek alkotó feladatot mi is erkölcstanórán. Egy-egy téma zárásaként a gyerekek akár egyénileg, akár közösen készíthetnek képet a témához kapcsolódóan. Az alapítvány – amely már több könyvünkhöz rendelkezésre bocsátotta a gyerekek rajzait – most konkrét feladat- és foglalkozásterveket jelentet meg, valamint a társas készségek fejlesztéséről is ír a honlapján.

Óravázlat 1. évfolyam. Témakör: Érzelmeim
Budapest XVIII, ker. Pedagógiai Intézet

 

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .